Скиците „Toros y Toreros” са направени от Пикасо с четка и мастило на хартия, в замъка Vauvenargues, близо до Aix-en-Provence, където той и партньорката му Jacqueline Roque са се преместили през 1958 година. Всички са номерирани и подписани.
Темата за борбата с бикове съдържа четиринадесет рисунки, които Пикасо прави в един ден. Тринадесет от тях са с техника за измиване на мастило, докато едно произведение (номер тринадесет) е направено с пастел, индийско мастило и се измива.
Рисунките изобразяват различни моменти и протагонисти на борбата с бикове, от бандерилерите, които се опитват да копират бика със своите бандерили (декорирани бодливи дартси), на пикадорите, които атакуват бика с дълго копие, за да го отслабят, и матадора, майсторът бикоборец, който участва в окончателната смърт на бика.
Първоначално те са били показани в Galerie Louise Leiris, Париж, в края на 1960 г., заедно с други теми, вдъхновени от Испания.
Пресъздаването на експресивността на бързата скица на гении като Пикасо и пластичното ѝ изразяване – е цел на този проект. Обемно-постранственото развитие на изобажението позволява възприемането му от различни гледни точки. /за да може да се види и възприеме от различени гледни точки/.
Изборът за изразяване на „свободната” черна линия върху листа е черен метал – наваряван (напластяван) с електрожен и отнеман с флекс (ъглошлайф) без възможност за прецизен контрол.
Обект на настоящия проекта е скица "Toros y Toreros II".